HTML

ELEKTROLLER BLOG

Az oldalt hiánypótló hír- és ötletforrásnak szánjuk az elektromos rollerek iránt érdeklődők számára.

Időjárás

Budapest szmogtérképe

Programajánló

2012. március 7-10.
Taiwan

Taipei International Cycle Show

2012. március 24-25.
Berlin

VELOBerlin

2012. április 29-május 1.
Győr

Széchenyi Futam

2012. szeptember 1-3.
Friedrichshafen

Eurobike

Még mindig autóval jársz?

Követés

Licenc

Creative Commons Licenc

Elektromos roller és egyéb városi kétkerekűekről hírek, tesztek, ötletek

2010.11.24. 18:20 Elektroller
 

Életveszélyes kerékpározni a Károly körút elején

Címkék: budapest közlekedés

A Károly körút elején lassan elnyerik végleges szélességüket a "Budapest Szíve Program" projekt keretein belül felújított forgalmi sávok. A héten írt róla a Kerékagy, illetve a projekt oldala szerint "jelentősen növekedni fog a járdák felülete, a gyalogosok és kerékpárosok közlekedésék feltételei sokkal kényelmesebbek, biztonságosabbak lesznek", így hát nyeregbe pattantunk, és bátran kipróbáltuk az érintett szakaszt. 

 Az Astoria felől a Kálvin térre érkezve bár megszűnik a felfestett kerékpársáv, a folytatásban a kanyarodó sáv bal szélére festett piktogrammok jelölik a javasolt nyomvonalat, így a Kecskeméti utcába fordulókat nem akadályozzák az egyenesen továbbhaladók.

A Kálvin tér felől az Astoriához vezető oldalon hasonló megoldásra számítottam, azonban a villamosmegálló előtti zebra után megszűnő kerékpársávnak nincs jelölt folytatása, és nincs semmilyen jelölés, hogy merre folytatódik az út. Így itt az első veszélyforrás, át kell vágni a jobbra forduló járműveken, ha egyenesen szeretnénk továbbhaladni.

A kereszteződés után a kerékpáros forgalmat az autók közé vezetik, ahol majd szép színes jelzésekkel az úton hívják fel a figyelmet a kerékpárosokra. Ez jó ötlet is lehetne, ha lennének elég széles sávok, ahol elférnének egymás mellett, mint például a Dózsa Gy. út egy szakaszán, ahol a buszsávon van kerékpáros jelzés, és tényleg kellően széles a sáv.  De nem, itt még össze is szűkülnek, ezért az előző autók, teherautók pár centis oldaltávolságot hagynak, vagy tötymöröghetnek idegesen a bringás mögött, aki meg épp azt nézi, mikor sorolhatna át egy sávval beljebb, hogy a Deák tér felé tudjon továbbmenni.

Nyilván ez utóbbi meg fog oldódni a végleges forgalmi rend kialakításával, de továbbra sem sikerült itt legalább egy méter széles kerékpársávot kialakítani, ahogyan a szemközti oldalon sem (a Deák felől az Astoria felé, a Dohány u. után), így továbbra sem lehet kerékpárral szabályosan és biztonságosan keresztezni a Rákóczi utat. Ami azért a hivatalos kommunikáció tükrében elég gyatra eredménynek tűnik.

"Mindezen átépítések végeredménye, hogy a Főváros lakossága egy olyan egybefüggő sétára,kikapcsolódásra, mozgásra, kerékpározásra és szabadidős programokra alkalmas tereket vehet birtokba a hozzá kapcsolódó többi Budapest szíve beruházással melyre évtizedek óta nem volt példa."

Forrás: http://www.kaputerseg.hu/projektek/leiras/budapestszive

Kíváncsian várjuk a fejleményeket, a látványtervek addig is itt találhatóak.


1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://elektroller.blog.hu/api/trackback/id/tr822470874

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

toreki 2011.05.18. 10:29:54

Elkészült a bringasáv. Ideje frissíteni a cikket :)
süti beállítások módosítása