Kivételesen egy kis kitérő következik az elektromos rollerektől, ilyen melegben az elektronok is ugyebár lassabban mozognak, hát még az azokat kutató tudósok. :)
Régóta terveztem bringával egy nagyot túrázni, de valahogy mindig úgy alakult, hogy Budapest határán belül maradtam végül. Történt aztán, hogy a munkám kapcsán augusztusban el kellett jutni Debrecenbe, így máris összeállt egy debreceni kerékpártúra terve: a 250km-es távot mások (ők és ők) már sikeresen teljesítették, relatíve jó idő ígérkezett, és bringával akárhogyan is, de olcsóbb, mint az oda-vissza majdnem 8000 Ft-os MÁV vonatjegyet megvenni.
Származási hely: A Bud2Deb Projekt |
A "légvonalhoz" képest látszódik, hogy a kék útvonalajánlat eléggé felkanyarodik Füzesabony (vagyis Dormánd) felé, a zöld jelölés lenne ideális, de műholdról is látható épített út hiányában maradok a kék útvonalnál.
A móka kedvéért megkerestem pár társaságot, hogy apró támogatásért cserébe népszerűsítsem őket az úton, de egyedül a Magyar Kerékpárosklub projektkoordinátora, Krisztina válaszolt. Nagyon segítőkész volt, a megbeszélt találkozóra már össze is volt készítve egy kis ajándékcsomag: kaptam BAM-os pólót, nyereghuzatot, és egy pár apróságot, de a leginkább az odafigyelés esett jól. Pár szót váltottunk az idei őszi Bam! projektről, illetve jó volt látni a nyüzsit az irodában.
Előkészületként még fel kellett applikálni egy csomagtartót az amúgy Whitworth menetes kerékpárra, amit végül átmenő csavarral sikerült megoldani egy Röntgen utcai ezermester boltban, ahova irányítottak. A nem metrikus dolgok a jelek szerint elég komoly fejtörést tudnak okozni még az eladóknak is.
Származási hely: A Bud2Deb Projekt |
Az indulás reggelén még egy gyors időjárás ellenőrzés, majd az eredeti tervhez képest 3 órával később indulás, fényképezkedés a kapuban otthon, aztán a "gyárnál" hajnali 5-kor.
Az út véletlenül Ferihegy Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér kifutói mellett visz el, így egy rövid kitérőt ejtek a 31L pálya végénél, a Bélatelepi út kanyarjában. Sikerült is látni két landoló gépet, már megérte eddig eljönni. :)
6:20-kor a kelő nap fényének örömére 10 perc pihenőt tartok Wass Albert szobránál. A Pesti út emelkedője előtt amúgy sem árt egy kis erőt gyűjteni, cuccok nélkül is emberes dolog lesz feltekerni, hát még a fél háztartással a csomagtartón. Itt egyébként meg lehet állni autóval, aki nem akar Budapesten keresztülbumlizni kerékpárral, innen is lehet kezdeni a túrát. Már persze, ha itt meri hagyni az autót, merthogy teljesen kietlen a parkoló, akkor már inkább egy bevásárlóközpont parkolója (van két német és arrébb egy brit).
Származási hely: A Bud2Deb Projekt |
A rövid küzelem után jön a jól megérdemelt gurulás, 31 km-rel a hátam mögött Maglódnál, a kiváló minőségű aszfalton suhanok. Itt érdemes megjegyezni, hogy a láthatósági mellény szembeszélben nem rohad rá az emberre, ellenben nem kis ellenállást fejt ki a kialakuló mini-ejtőernyő. :) A jó úton is történik azonban baleset, friss nyomok az árokban, véres tamponok az út szélén, megrendítő dolog élőben látni.
Mendénél nagyon szép a táj, ahogy a dombok-völgyek váltakoznak, mintha a jégkorszaki gleccserek visszahúzódása után visszafoglalták volna a területet a búzamezők. Nyilván hülyeség, de attól még szép, és olyan közel van, hogy normál optikával nem sikerült élvezhető képet összehozni. Mende és Gyömrő között vezethet egyébként egy légifolyosó, ha Ferihegyen 13-mas pályairány van, mert szép alacsonyan szállt el egy gép, ami elvileg emelkedni készült, de a franc se tudja, nem nagyon akart neki sikerülni, csak leírt egy félkört, mielőtt Isaszeg felé távozott volna.
Budapesttől távolodva a bal oldalt van még egy nyilván szebb időket is megélt benzinkút, 244 Ft-os benzinnel és Dunabank felirattal. Hát ez sem most volt.
Ahogy kanyarog a 31-es, előbb Tápiósüly, Sülysáp (vasárnap reggel piac), majd Tápiószecső köszönti látogatóit. A vasúti átkelő után következik megint egy kis lejtős szakasz, balra pedig a Hisztéria cukrászda és kávézó, nagyon szépen meg van csinálva, érdemes itt kicsit megpihenni. A vendégek sokaságából ítélve tényleg jó lehet. :)
Származási hely: A Bud2Deb Projekt |
Tápiószecsőn szépen megcsinálták a templom kertjét, illetve Budapestről a Keletiből óránként indul vonattal, 45km és 41 perc árán el lehet ide jutni.
Tápiószecsőt elhagyva erdős rész következik, sok lejtővel (hajjaj, mi lesz itt visszafelé...), majd a megyehatárhoz egyre közelebb érve, 8 órára beérek Szentmártonkátára. A település egyből belopta magát a szívembe, lévén, kerékpárral behajtani tilos, nincs kijelölt kerékpárút, és nincs párhuzamos utca, ahol szabályosan haladni lehetne. Szerencsére a tilalmat az első keresztutca feloldja, de aztán megint kinn a tábla, elkerülő út sehol. Megjegyzem, visszafelé nincs tiltás. Nem baj, nincs kötözködő rendőr, haladok tovább. Miután megcsodáltam a polgármesteri hivatal szép és rendezett környékét, a templomnál lesz egy útelágazás, ahol jobbra kell kanyarodni.
Na ez az egyik kanyar (a kettőből...), ahol tök mindegy, mit mutatnak a táblák, mindenki megy, mint a barom, úgyhogy érdemes körültekintően haladni oda-, majd visszafelé is. A négy alkalomból, amikor ott jártam, háromszor nyesték a kanyart, pont, miközben bátorkodtam én is az úton haladni. Az izgalmakat az egyenes szakasz végén ki lehet heverni, van egy jólfésült buszmegálló, egy árnyékos buszforduló, és kellő sűrűségű bokor a kisebb-nagyobb dolgok elintézésére. A bokrokon rohadt nagy keresztespókok ülnek, bögyörőelővételkor csak óvatosan.
Származási hely: A Bud2Deb Projekt |
Nagykáta felé haladva jobbra található a Kőturkáló nevű műintézmény, illetve Budapesttől 60 km-re egy "Fővárosi Gázművek" feliratú oszlop, még régi fajta telefonszámmal. Vicces dolgok ezek a nagy magyar pusztában...
A hajdani mezőváros, Nagykátára érve egyenesen lehet haladni, majd egy T-elágazásban balra folytatódik az út.
Származási hely: A Bud2Deb Projekt |
Érdekes a sarki kocsma előtti parkolóban álló tanyaciklik sorát feldobó kis piros "Tornádó", biztosra megy a tulajdonosa, így biztos nem fog dülöngélni :))
A település végén található Bauer Sörfőzdéről már többen megemlékeztek, kívülről egész pofás. Jászberény előtt már nincs több település, így a sörkedvelőknek itt érdemes lehet kicsit elidőzni, de vésztartaléknak van Tesco is a város határában.
Származási hely: A Bud2Deb Projekt |
Jászberény, Jászjákóhalma, Jászapáti
Nagyjából félúton Jászberény felé tűnik fel az első parasztház, illetve sok hasznos információt is lehet olvasni a kis pihenőhelyen. Tovább egy kicsivel elérek a megyehatárra, ahol kötelező dokumentálni, illetve nyári időszakban itt van egy dinnyeárus is. Pár km-rel arrébb van egy fagyilelőhely, illetve egy nagyon érdeklődő paci is, kiállt nézni a forgalmat. :)
Érdekes dolog ez a barna kopóréteg az úton: az autók keréknyomában már kellően ki van lapítva, illetve az út legszélén lévő pár centis sávba nem jutott, így ezeken lehet haladni. Viszont a kettő között, azaz pont, ahol haladna az ember, nagyon darabos, 4-5 km/h-val lassabban lehet csak előre jutni rajta.
Származási hely: A Bud2Deb Projekt |
A Jászság fővárosa, Jászberényhez közelítve ismét kerékpárral behajtani tilos, de ezúttal sikerült kerékpárutat is építeni az út mellé, így ezen folytatom az utam. Sorra hagyom el a sorszámozott dűlőket (van 0. dűlő is), illetve egyre több kétkerekűn közlekedővel találkozom. A kerékpárút egyre kátyúsabb a város felé, míg a körforgalomnál éri el mélypontját, gyök kettővel is kiesne a tömésem, ha lenne. A tábla ne tévesszen meg senkit, egyenesen kell haladni, a körforgalomban csak a várost elkerülő gyűrűre lehet ráhajtani. A város elején minden kapható, illetve fel lehet tölteni a kulacsokat, de erre később is van még lehetőség.
Jászberénybe vonattal is lehet jönni, kb. két óra az út, 80km, egy átszállás és 1280-2000 Ft választott útvonaltól függően. Az első vonat 4-kor indul vissza Budapestre, az utolsó 22:18-kor. Az állomást kerékpárral szerencsére kiválóan meg lehet közelíteni.
Amennyire szépen ki van építve a kerékpáros úthálózat, annyira katasztrofálisra sikerült a szintkülönbségek kiegyenlítése: a főút mellett haladó úton minden egyes útkereszteződés két akkora döccenővel jár, hogy komolyan le kell lassítani. Egyébként szép a város, szeretik a vicces szlogeneket, tisztaság van, és megvan minden infrastruktúrális ellátás, amire szükség lehet. Nyilván vannak az önkormányzatban ellentétek, de ez első ránézésre nem megy a város rovására, sokkal élhetőbb, mint az út során eddig bármelyik település.
Származási hely: A Bud2Deb Projekt |
Jászberényben járva kötelező program a Pádár Cukrászda: 9-től 6-ig vannak nyitva, és a "bélisz" nevű fagyi láttán fellépő röhögőgörcs leküzdése után rengeteg finomság közül lehet választani. A fagyi 150 Ft, 20 ft az édes tölcsér, egy capuccino 300 Ft körül mozog, teljesen átlagos árai vannak. A cukrászda még nem igazán webkettes, de annál finomabb sütijeik vannak.
Származási hely: A Bud2Deb Projekt |
Szintén kötelező program Lehel kürtjét megnézni, ha már itt járunk, a múzeum szombaton is nyitva tart.
A városban van néhány elágazás, az egyenes vonalú haladás a Kossuth Lajos út - Szövetkezet utca - Dózsa György út - Jákóhalmi út útvonalon célravezető. A település után hatalmas kátyúk vannak (a rázkódástól kiugrott mindkét oldaltáska a helyéről, illetve leesett az egyik rögzítője), sötétben marhára oda kell figyelni. Jászjákóhalmára érve javul kicsit a helyzet, illetve megfigyelhető egy működő malom, érdekes hangok jönnek ki belőle.
Származási hely: A Bud2Deb Projekt |
Fél 11-kor a 3000-es lélekszámú Jászapátiban tekerek a díszköves kerékpárúton, itt még nem jöttek rá, hogy bár ez a megoldás szép, de tökéletesen felesleges, egy sima aszfaltcsík jobban megteszi. A határban megpillantom az első gémeskutat, a falusi turizmust népszerűsítő hangulati elemekkel: műszekérrel, műnénivel, Jézus arcképével. Aztán a megboldogult Hermes Áfész hangulatát idéző Gazda-Farm Kft. kertész áruháza terül el balra, jobbra pedig egy HA-MDA lajstromjelű AN-2 gép árválkodik. Első ránézésre roncsnak tűnik, de utólagos guglizással kiderül, mégiscsak működik még.
Származási hely: A Bud2Deb Projekt |
11:15 - Heves megye
Negyed délben érem el Heves megye határát a tökegyenes úton, egy kis ízelítőt kapva a pusztai végtelenségből. Útközben rőzsét szállító kisiparosokat előzök, majd negyed óra múltán begurulok Hevesbe.
Származási hely: A Bud2Deb Projekt |
Leszámítva, hogy a főutcán legelésztek kecskék, illetve a fényképezőgépet nem mertem elővenni, említésre méltó dolog nem történt. A Szerelem Alfréd utcában található az Aranykehely Étterem, egész elfogadható áraik vannak.
A Szerelem Alfréd utcáról balra fordulva van egy elágazás, útbaigazítás persze semmi, itt a jobboldali lehetőséget, az Egri utcát kell választani. Kifelé haladva megint utálják a bringásokat, egyre szűkülő kerékpárútra van hajtva a nép, a vasúti átjáró felé már csak egy vékony nyomra csökken az út. A város legvégén van egy vasútállomás, a Keleti felé 5:53-kor indul az első, 18:03-kor az utolsó vonat, 130km és 2480 Ft árán.
A tökegyenes út után délben érkezem az ezer lakosú, közel 100%-ban magyar nemzetiségűek lakta Tenkre. Hála a déli időpontnak, a légy se repül, mindenki sziesztázik. Van itt Jézus Szíve templom, Papp-Szász kúria, amelyben jelenleg a polgármesteri hivatal található.
Itt az ideje egy kis pihenőnek, előásom a még tegnap vásárolt szendvicset, illetve a különböző rekeszekbe dugdosott kekszeket, majd feltöltöm a mostanra szinte teljesen kiürült víztartalékokat. 122 km és 5,5 óra tekerés után jólesik egy kis lazítás, az Önkormányzat parkjában lévő pad mögé támasztott bringa nyerge tökéletes fejtámaszt nyújt.
Származási hely: A Bud2Deb Projekt |
Származási hely: A Bud2Deb Projekt |
10-20 perc múlva a félálomból egy esküvői menet ébreszt: hiába, menni kell tovább. Elég hamar észhez térek, mert itt következik a legszarabb út az egész túra során. Szlalomoznak a szemből előzők is, többször centiztem a szembejövő tükre és az út széle között, kész életveszély, pedig nem vagyok nagyon ijedős.
33-as út: Dormánd
Származási hely: A Bud2Deb Projekt |
1-kor érek Dormándra, innen már ismerős terepen haladok tovább keletre. A tábla szerint még 101km, azaz a felén már túlvagyok. :) Besenyőtelek után kezd marhára unalmas lenni az út, 4-5 km-es totálisan egyenes szakaszok követik egymást, enyhülést csak a néhol felbukkanó, út melletti fák adnak.
Származási hely: A Bud2Deb Projekt |
Megállóra nincs lehetőség, elvétve akad csak bekötőút. Pozitívum viszont, hogy a 33-as úton a kátyúk az autók keréknyomában vannak, az út szélén 30-50 centis sáv teljesen jól járható, nincs aszfaltgyűrődés sem.
14:00 - Poroszló, Tisza-tó
Származási hely: A Bud2Deb Projekt |
2-re Poroszlón vagyok, közben beér egy hardcore tekerőbrigád, de fogy náluk is a szufla, így tudom tartani velük a 30-as tempót. Útközben megtudom, hogy ők Észak-Budapestről indultak, és a régi hármas út felől közelítettek, de csak Tiszafüredig tekernek, hagyományőrzésből. No meg persze egyet nyaralni. :) A Tisza-tó egyébként szép, mint mindig, az úton pedig ésszel kell menni, itt valahogy mindig sok autó jön-megy.
Negyed 3-kor újabb megyehatárlépés, megint Jász-Nagykun-Szolnok megye a soros, illetve errefelé "hamis" kutyákkal riogatják a rabolni készülőket.
Származási hely: A Bud2Deb Projekt |
Tiszafüreden újabb palacktöltés, és a helyi zöld-piros élelmiszerboltban hűtött italvételezés, bár némi macerát okoz a bringa lekötése, mert csak a kerekénél nem lehet megtámasztani a túlsúly miatt, a bolt előtti zászlórudak túl vastagok az U-lakathoz, így marad egy szemrevaló közlekedési tábla. Szerencsére a bolt előtt többen vannak, nem kellett nagyon aggódni a csomag épségéért.
Származási hely: A Bud2Deb Projekt |
Újabb lendületet gyűjtve fél 4-kor érem el a Debrecent még 55km-nek jelző táblát, illetve egy második világháborús, szépen karbantartott emlékhelyet. Ezek mindig eszembe juttatják, hogy lehet a napi dolgokon keseregni, szidni a politikusokat, de alig hatvan évvel ezelőtt itt kemény népirtás zajlott, és nem arról ment a vita, hogy a Margit híd melyik oldalán épüljön hány bringaút, hanem hogy holnap reggel tessék csomagolni, és ennyi volt a történet, se ombucman, se Hága, se senki nem segített ezeken a családokon.
Származási hely: A Bud2Deb Projekt |
15:45 - Hajdú-Bihar megye
Háromnegyed négykor végre, a célállomás megyéje! A 180. km felé közelítve lassan kezd minden méter tiszta kínlódás lenni, úgyhogy azzal szórakoztatom magam, hogy mérem a két útszéli bója között eltelt időt, átlagban 10 másodpercig tartanak 50 méteres szakaszok.
Származási hely: A Bud2Deb Projekt |
Aztán nézem a felhőket, ahogy mindenféle formákat rajzolnak, illetve kipróbálom, lehet-e fordított kézzel (jobb kéz bal kormányszarv és fordítva) tekerni. Hát, lehet, mert negyed ötig három, azaz három darab kanyar jött szembe az úton. A délibábokat nézve felsejlik előttem, ahogy annak idején Fa Nándorék a Szent Jupáttal 717 napot töltöttek az óceánon, na az a nem semmi, az már valami! Ehhez képest, még Magyarországon belül vagyok, szóval rinyálásra semmi okom, és rákapcsolok, visszaállok a 30-as menettempóra.
Származási hely: A Bud2Deb Projekt |
Közben egy tábla is informál, ha esetleg nem tűnt volna fel, a Hortobágy vendégszeretetét élvezem éppen.
Hortobágyra negyed ötkor érek, ahol csak egy rövid pihenőt tartok. És itt kellett volna feltölteni a vízkészletet, mert a következő közel 40 km-en SEMMI nincs! De szó szerint, csak tök egyenes utak, szürke gémek, és pár madárles. De büfé, vagy ABC egy szál sem.
Származási hely: A Bud2Deb Projekt |
Másfél órás, tökéletesen egyedül eltöltött út után végre felsejlik a civilizáció: Debrecen-Kismacs! Már fáradt vagyok: ha ez a macskának a kicsinyítő képző nélküli változata, akkor a szarka madárnak mi lehet? :)
Bár tábla tiltja, attól még lendülettel haladok befelé az enyhén lejtős úton, és az M35-ös alatt áttekerve végül 6-kor landolok a Debrecen táblánál. Cééééél! :)
Származási hely: A Bud2Deb Projekt |
Az este még várt egy kis kerti sütögetés, ahová persze később értünk az induláskor elszenvedett csúszás miatt, de a mézbor és egyéb finomságok el is feledtedték az összes készülő izomlázat. Összesen 235km, 22,1 km/h átlaggal, 10,5 órás tekerési idővel.
Származási hely: A Bud2Deb Projekt |
A visszaút
Visszafelé a szorgos munkahét után, vasárnap este 5-kor indultam. Izomláznak, fáradtságnak nyoma sem, így lelkesen vágtam neki a több, mint 230 km-es távnak. Visszafelé, bár nem jött meg a menetrend szerinti augusztus 20-i lehűlés, nem volt meleg, illetve megint hátszelet kaptam, így az első 70 km-t laza 25,3km/h átlaggal sikerült megtenni.
Az egyik főcsatorna után, a kadarcsi csárda felett húzódó magasfeszültségű vezeték nagyon komoly jelenség. Először azt hittem, egy darázs csípett meg a combomnál, de amikor ötödjére vágott belém valami, rájöttem, hogy már megint a feszültséget gerjesztem, így amíg kiértem a vezetékek hatósugarából, eléggé megrázó élményben volt részem. Érdemes kipróbálni, rendesen izzadt testtel és megfelelő földeléssel tuti a siker. :)
Származási hely: A Bud2Deb Projekt |
Származási hely: A Bud2Deb Projekt |
A pusztában még elsütöttem pár képet, de aztán rájöttem, hogy jó, hogy van nálam lámpa, de az akkuját elfelejtettem feltölteni, így igencsak igyekezni kellett az első benzinkútra, ahol végül potom 1300 Ft-ért sikerült 4 elemet beszerezni. A sietséggel szerencsésen átvészeltem az odafele legnehezebb szakaszt, viszont Tiszafüredet elhagyva beköszöntött a koromfekete éjszaka. Hála a frissen szerzett elemeknek, végre láttam is valamit, de azért kihívás volt így is az út.
Dormándra éjjel 11-kor, harangozásra értem, egy kis pihenő és némi keresgélés után sikerült megtalálni a 31-es utat. A 132-es km jelzés nem sok jót sejtetett, illetve ugye ami odafelé kátyús út, visszafelé is az, úgyhogy ez a szakasz egy külön élmény volt. Tenken muszáj volt kicsit pihenni, az ottani hárombetűs, falusi bevásárlóközpont (bót) lépcsőjén relaxáltam, amikor egy kis idő elteltével fura puttyogást hallottam. Többször kellett körbenézni, mire megláttam a kis békákat a hátam mögött, abszolút nem voltak félősek.
Származási hely: A Bud2Deb Projekt |
Hevesben adom fel először, és elkanyarodok az állomásra, megnézni, hátha jön valamikor vonat, de az állomás zárva, és egy darab menetrend nincs a közelben. Így némi fel-alá sétálás után haladok tovább, szájbaszexualizálom a kergető kutyákat a város szélén, illetve a sokatmondó Dankó Pista utcánál zajló dajdajozáshoz kivonult közeget igyekszem minél gyorsabban a hátam mögött tudni. Az út során többször sikerül még hallucinálni, így muszáj párszor megállni, és negyed órákra kicsit pihenni. Kemény dolog ez az éjszakai tekerés, főleg előtte alvás nélkül. A munkában teljesen más egyébként, ott az ember legalább fizikai igénybevételnek nincs kitéve, illetve bármikor el lehet sétálni egy bögre kávéért. Na ez itt nincs, van viszont helyette kergető kedvű kutya, kátyúk az előző évezredből és éjféltől közlekedő román nyerges vontatók hadserege, szóval a bealvás kizárt. Azon gondolkozom, egy ilyen túrát csináljon végig az, aki három műszakos munkarendre jelentkezik, hogy érezze, mit vállal, és ne érje meglepetésként, amikor éjjel tetszőleges időpontban felhívják telefonon. :)
Negyed négyre érek Jászberénybe, de ugyan meg nem várom a vonatot, ami hazavisz, inkább saját lábon, de visszaindulok, innen elvégre már csak szaros 80km, a teljes út kétharmadán már túlvagyok.
Származási hely: A Bud2Deb Projekt |
06:30 - Budapest
Kicsit bele is húzok, így fél 7-re már a Pesti út tetején találom magam, ahol következik a jól megérdemelt száguldás lefelé. Komolyan mondom, már ezért megéri feltekerni ide, hatalmas élmény 10 percen keresztül repeszteni 40 feletti sebességgel. Nyilván nem egy életbiztosítás, de valamennyire megnyugtat, hogy ha akarnék, se tudnék megállni a csomagok túlsúlya miatt. :)
Származási hely: A Bud2Deb Projekt |
Egyébként itt jegyezném meg, hogy vicces dolog a bójákat így tenni, nem tudom, ez az ötlet honnan származik, de hogy az illető nagy népnevelő lehet, az biztos.
Körülbelül 50 perccel később már egy jól megérdemelt túrós táskát és forró csokit habzsolok a Tas utcai Friss Cipó pékségnél, komolyan mondom, nincs ennél jobb egy végigtekert éjszaka után. Egyébként Tápiószecső, Sülysáp, Mende, Gyömrő, Maglód településeken kb. 5-től nyitva vannak a pékségek, kávézók, jobbnál jobb illatokat terjesztve, csak ugye innen végig emelkedik az út az M0 gyűrűjéig, nem okos dolog megállni, mert csak rosszabb elindulni.
Származási hely: A Bud2Deb Projekt |
Az ébredező városon átvágva pontban 8-ra érek a lakásajtóhoz, majd egy kiadós zuhanyzás és átöltözés után újra nyeregbe pattanok, és még letolok egy szokásos munkanapot...
A bringázás mindig nagyon jó dolog, de egy ilyen hosszú túra mindenképpen hatalmas élmény. Bátran ajánlom, meg lehet csinálni oda-vissza, vagy Jászberényből indulva. És nem mellesleg, többet ér, mint akárhány órát eltölteni valamelyik pénzcsapoló konditeremben. :)
Hogy ne a saját kárunkon tanuljuk meg:
- Tessék bekenekedni napvédő szerrel, különben pillanatok alatt másodfokú égési sérülést lehet összeszedni, egymás után többször is. Vicces dolog egyébként, a hólyagok maguktól kidurrannak, és mindent összespriccelnek. Jobb móka, mint pattanást nyomogatni, egyszer érdemes kipróbálni. :)
- A pihenéseket komolyan meg kell tervezni, a pusztában nem lehet csak úgy árnyékba húzódni, és egy hideg kólát meginni. Nálam a 40 km-enkénti rövid megállási taktika bevált, de ez egyénenként változó.
- Hétköznap a román kamionos nem fog minket kerülgetni az úton, legalábbis nagyon mérges lesz, úgyhogy ha valami nagy dolog jön hátulról, érdemes lehúzódni, kátyún lassan átmenni. Még az is jobb, mintha utána rajtunk megy át 9 kerék. Az országút nem budapesti játszótér.
- Ahol kút van, érdemes vizet utántölteni, főleg Debrecen felé, Tiszafüredtől kezdődően. Sötétben pedig nem annyira lehet észrevenni a kutakat, érdemes odafelé megjegyezni, hol vannak.
- Jó, ha van tartalék lámpa, illetve új lámpát ne a túrán próbáljunk ki először :)
Sokan megkérdőjelezték, normális vagyok-e, illetve kérdezték, megérte-e, vagy tervezem-e már a következő utat. Ki kell próbálni, és el lehet döntheti, milyen úgy tekerni, hogy maga az út a cél, és egy álló napig csak önmagára számíthat. Még rövidebben egyébként: IGEN. És ugye, nemsokára őszi BaM! kampány, addig is edzésben kell lenni... ;)