A Károly körút elején lassan elnyerik végleges szélességüket a "Budapest Szíve Program" projekt keretein belül felújított forgalmi sávok. A héten írt róla a Kerékagy, illetve a projekt oldala szerint "jelentősen növekedni fog a járdák felülete, a gyalogosok és kerékpárosok közlekedésék feltételei sokkal kényelmesebbek, biztonságosabbak lesznek", így hát nyeregbe pattantunk, és bátran kipróbáltuk az érintett szakaszt.
Az Astoria felől a Kálvin térre érkezve bár megszűnik a felfestett kerékpársáv, a folytatásban a kanyarodó sáv bal szélére festett piktogrammok jelölik a javasolt nyomvonalat, így a Kecskeméti utcába fordulókat nem akadályozzák az egyenesen továbbhaladók.
A Kálvin tér felől az Astoriához vezető oldalon hasonló megoldásra számítottam, azonban a villamosmegálló előtti zebra után megszűnő kerékpársávnak nincs jelölt folytatása, és nincs semmilyen jelölés, hogy merre folytatódik az út. Így itt az első veszélyforrás, át kell vágni a jobbra forduló járműveken, ha egyenesen szeretnénk továbbhaladni.
A kereszteződés után a kerékpáros forgalmat az autók közé vezetik, ahol majd szép színes jelzésekkel az úton hívják fel a figyelmet a kerékpárosokra. Ez jó ötlet is lehetne, ha lennének elég széles sávok, ahol elférnének egymás mellett, mint például a Dózsa Gy. út egy szakaszán, ahol a buszsávon van kerékpáros jelzés, és tényleg kellően széles a sáv. De nem, itt még össze is szűkülnek, ezért az előző autók, teherautók pár centis oldaltávolságot hagynak, vagy tötymöröghetnek idegesen a bringás mögött, aki meg épp azt nézi, mikor sorolhatna át egy sávval beljebb, hogy a Deák tér felé tudjon továbbmenni.
Nyilván ez utóbbi meg fog oldódni a végleges forgalmi rend kialakításával, de továbbra sem sikerült itt legalább egy méter széles kerékpársávot kialakítani, ahogyan a szemközti oldalon sem (a Deák felől az Astoria felé, a Dohány u. után), így továbbra sem lehet kerékpárral szabályosan és biztonságosan keresztezni a Rákóczi utat. Ami azért a hivatalos kommunikáció tükrében elég gyatra eredménynek tűnik.
"Mindezen átépítések végeredménye, hogy a Főváros lakossága egy olyan egybefüggő sétára,kikapcsolódásra, mozgásra, kerékpározásra és szabadidős programokra alkalmas tereket vehet birtokba a hozzá kapcsolódó többi Budapest szíve beruházással melyre évtizedek óta nem volt példa."
Forrás: http://www.kaputerseg.hu/projektek/leiras/budapestszive
Kíváncsian várjuk a fejleményeket, a látványtervek addig is itt találhatóak.