Január 10-én avatta fel Schmuck Andor és Rogán Antal Budapest belvárosában a Senior Centrum Egyesület elektromos moped töltőállomását. Schmuck szavai szerint fél óra alatt töltődik fel a rácsatlakoztatott jármű, bár elnézve a vékony kis töltőkábelt, illetve az ilyen járművek nagyobb akku kapacitását, valószínűleg csak rátöltésre elegendő ennyi idő. De kérem, ha ingyé' van?
A más néven mozgássegítő kisautónak hívott járművek jellemzően lassúak, de óriási akkumulátoraik segítségével viszonylag nagy távolságot tudnak megtenni. Áruk az egyesület egy lejárt hirdetése szerint 150 és 245 ezer forint között mozog, és több bevásárlóközpontban is szolgálatot teljesítenek. Összehasonlításul, ennyiért két átalakított Trabantot is vehetünk, bár azzal nehezebb is a lakásban közlekedni.
Az átadó kapcsán megkerestük az Egyesület képviselőjét, hogy a töltőállomás technikai részleteiről és a körülményekről érdeklődjünk. Kérdéseinkre Jancsó Pétertől kaptunk villámgyors választ:
Elektroller Blog: A töltőberendezést csak az Önök által forgalmazott Sterling, Trophy, stb. járművekhez használható, vagy más járműhöz is?
Jancsó Péter: A töltőállomással bármely típusú elektromoped töltése megoldott, ezek szabványos csatlakozóval kerülnek legyártásra, így bárki nyugodtan használhatja. A csatlakozó dugalj 3 pólusú, ebből két póluson folyik az áram, a harmadik csupán azért van, nehogy fordítva helyezzük be.
Igénybe veheti-e más az idősökön kívül is a töltőállomást?
Az állomást bárki igénybeveheti, legyen az idős, fiatal, mozgássérült.
Várható-e más helyszíneken is az Önök által forgalmazott töltőállomás megjelenése?
Tervezzük egy országot lefedő hálózat megvalósítását, kivitelezéséről már folynak tárgyalások.
Ha valaki otthonra szeretne ilyen töltőállomást, mekkora anyagi és milyen technikai ráfordítást igényel a művelet?
Egy ilyen állomás otthoni kivitele is megvásárolható, igény szerint egyéb eszközök töltésére is alakítható. Ára 100 ezertől akár 450 ezer forintig terjedhet.
Az általunk forgalmazott járműveket már évek óta forgalmazzuk, téli időszakban mindig visszafogottabb az érdeklődés, ennek következményeként alakultak az alábbi események.
Bár konkrét technikai részletek végül nem derültek ki, mindenképpen pozitív fejlemény, hogy terjednek az e-töltőállomások, és az elektromos személyi közlekedés egyre szélesebb támogatást kap.