A héten rendezik az Egyesült Államokban a Plug-In 2010 elnevezésű konferenciát, amelyen az elektromos járműipar jelentősebb képviselői tartanak előadásokat, workshopokat. A konferencián bemutattak két új töltőállomást, amelyekkel otthon is lehet tölteni az elektromos járműveket, de a gyártók szándékai szerint az utakon is meg fognak jelenni, ezáltal életképes alternatívát kínálva a jelenlegi szénhidrogén alapú meghajtás leváltására.
Coulomb CT500
A Coulomb Technologies "CT500 EV Level II" készülékével elsősorban az otthoni felhasználókra fókuszál. A SAE J1772 szabványú csatlakozóján keresztül 208/240V feszültség mellett 7,2 kW teljesítményt szolgáltat, emellett kompatibilis a Leviton cég által bemutatott "Evr-Green" telepítési rendszerrel, így a gyártó szerint a majdani vásárlóknak egyszerű lesz a készüléket beüzemelni. Az utcai használatnál a ChargePoint Network elnevezésű technológia segíti a készülék menedzselését és a felhasználók díjfizetéseinek egyszerű kezelését.
Hozzánk legközelebb a Coulomb Technologies rendszere Lengyelországban érhető el, ahol az E.On által is tulajdonolt, izraeli és osztrák érdekeltségű vállalatok a Coulomb megoldását választották az elektromos járművek infrastruktúrájának bővítésére.
ECOtality Blink
A kaliforniai ECOtality cég Blink nevű töltőállomása ugyanúgy két, otthoni és kereskedelmi felhasználásra szánt változatban lesz elérhető. Több, mint 10.000 ciklusra tervezték, időjárásálló mindkét változat.
Az érintőképernyős töltőkészülék csatlakozója ugyanúgy a SAE J1772 szabvány szerinti, 240V váltóáram és 30A áramerősség leadására képes. A készülék többféle módon tud kommunikálni a külvilággal: rendelkezik WIFI, GSM, LAN és RF(Zigbee) interfésszel. A cég által kínált, okostelefonra telepíthető alkalmazások segítségével a készülék tulajdonosa meg tudja tekinteni a töltés aktuális állapotát, vagy kérhető értesítés a töltés befejeződésekor.
A vállalat idén 15.000 töltőállomást szeretne üzembe helyezni az USA 16 városában, amelynek tervezett 230 millió dolláros (50,37 milliárd forint) költségének közel felét az USA Energiaügyi Minisztériuma állja. Egy töltőállomásra vetítve ez kb. 3,3 millió forintos költséget jelent.